Voor het Grand Café restaurant (een van de nieuwe restaurantformules van Albron Center Parcs) hebben wij de identiteit en diverse uitingen ontwikkeld. De sfeer in dit restaurant is warm en gezellig, het straalt rust uit en de aankleding doet denken aan de Britse koloniale periode: donkerbruin mahonie hout en Chesterfield stoelen. Wij ontwikkelden onder meer de gevelsigning, tafelruiters en de gecombineerde menukaart/krant.
Op het snel veranderende speelveld van de horeca op vakantieparken is het van groot belang steeds weer met verbeterde en nieuwe concepten te komen om gasten te blijven prikkelen. Voor de ontwikkeling van een nieuwe augmented reality menukaart voor de Grand Café’s op Center Parcs, hebben Albron en Stepfive de handen ineen geslagen. Bovenop de door ons vorm gegeven menukrant ligt een onzichtbare ‘laag’, die met een smartphone of tablet kan worden geactiveerd door een in de lay-out opgenomen layar icoontje te scannen. De techniek hiervoor is toegepast door de Toekomst, een full service cross media bedrijf gericht op het creëren en realiseren van media met impact en interactie.
Door het icoontje te scannen wordt de informatie ontsloten die in die laag is verborgen. Zo kan de bediener van het mobiele apparaat bijvoorbeeld worden meegenomen in de wereld van de verschillende restaurants in het park, maar er kan ook een eet- of drinkadvies gekoppeld worden aan het weer. Er kan gestemd worden op een favoriete medewerker en op de grote VOC-kaart in de menukrant kan onder andere het echte verhaal van chocolade ontdekt worden. Participanten zoals Heineken hebben deze kans aangegrepen om het geheim van Heineken te onthullen. De mogelijkheden zijn eindeloos en bovendien 24/7 aan te passen, waardoor deze kaart nooit zijn relevantie verliest of niet meer actueel is.
Voor het Grand Café restaurant (een van de nieuwe restaurantformules van Albron Center Parcs) hebben wij de identiteit en diverse uitingen ontwikkeld. De sfeer in dit restaurant is warm en gezellig, het straalt rust uit en de aankleding doet denken aan de Britse koloniale periode: donkerbruin mahonie hout en Chesterfield stoelen. Wij ontwikkelden onder meer de gevelsigning, tafelruiters en de gecombineerde menukaart/krant.