21 nov 2015 Albron en Stepfive maken innovatieve interactieve menukaart
Op het snel veranderende speelveld van de horeca op vakantieparken is het van groot belang steeds weer met verbeterde en nieuwe concepten te komen om gasten te blijven prikkelen. Voor de ontwikkeling van een nieuwe augmented reality menukaart voor de Grand Café’s op Center Parcs, hebben Albron en Stepfive de handen ineen geslagen.
Bovenop de door ons vorm gegeven menukrant ligt een onzichtbare ‘laag’, die met een smartphone of tablet kan worden geactiveerd door een in de lay-out opgenomen layar icoontje te scannen (techniek hiervoor is toegepast door de Toekomst, een full service cross media bedrijf gericht op het creëren en realiseren van media met impact en interactie). Hierdoor wordt de informatie ontsloten die in die laag is verborgen. Zo kan de bediener van het mobiele apparaat bijvoorbeeld worden meegenomen in de wereld van de verschillende restaurants in het park, maar er kan ook een eet- of drinkadvies gekoppeld worden aan het weer. Er kan gestemd worden op een favoriete medewerker en op de grote VOC-kaart in het midden van de menukrant kan onder andere het echte verhaal van chocolade ontdekt worden.
Participanten zoals Heineken hebben deze kans aangegrepen om het geheim van Heineken te onthullen. De mogelijkheden zijn eindeloos en bovendien 24/7 aan te passen, waardoor deze kaart nooit zijn relevantie verliest.