• Home
  • Blog
  • over ons
  • Werk
  • Cliënten
  • Contact

01 dec 2016 Champburger mooi alternatief voor vlees

Dat er minder vlees gegeten wordt is niet nieuw. Onlangs bleek uit onderzoek dat de Nederlander voor het vijfde jaar op rij minder vlees eet. Per persoon daalde de consumptie in 2015 tot gemiddeld 75,4 kilo. Bijna 1 kilo minder vergeleken met 2014.

Daar staat tegenover dat het aanbod van lekkere alternatieven voor vlees groeit. Ook binnen onze eigen klantenkring zien we volop beweging. Zo hebben wij recentelijk een mooi project mogen doen met Banken Champignons. Het gaat hier om de Champburger, gemaakt van 75% tot 82% champignons en verkrijgbaar in de smaken Smokey BBQ, Black pepper, Asian spiced en Naturel, allen met een krachtige bite. Doelstelling voor de positionering in de Duitse markt was om in één oogopslag duidelijk te maken dat het hier een champignonproduct betreft dat ideaal is als alternatief voor vlees. Dit resulteerde in een opvallende verpakkingslijn van vier smaakvarianten.

Deze ontwikkeling biedt echter ook kansen voor vleesverwerkers. Verder kijken naar alternatieve markten en innovatieve producten is een spannende uitdaging. Wij helpen u graag met het brainstormen en bedenken en uitwerken van concepten (samen met onze studenten van de HAS Hogeschool).

  • Share

Contact

Contactformulier

Nieuwsbrief ontvangen?

WHITE PAPER Brand identity, Packaging design en Brand activation

AVW Stepfive BNO

Pivacyverklaring

Over ons

Het team

Route naar Stepfive

Volg ons op:
TwitterLinkedinYoutube

  • twitter
  • linkin
  • youtube

 

Nieuws

  • Een mooi begin van het nieuwe jaar! 100% Plantaardig en lang houdbaar!
  • Een cadeautje om te krijgen…
  • Nieuw in het diepvriesschap…

Stepfive

Packaging Design Bureau
Packaging Design
Verpakkingsontwerp
Brand Identity
Multimedia
Corporate design
Actiemarketing
Webdesign Nijmegen
Reclamebureau Nijmegen
  • INFO@STEPFIVE.NL
  • NIEUWE KAZERNELAAN 2 D41, 6711 JC EDE
  • 024 622 17 11