MERKENSTRATEGIE
Optimaliseer Uw Merkstrategie voor Succes in Retail en Foodservice
Wilt u uw merk naar een hoger niveau tillen in de competitieve wereld van retail en foodservice? Een krachtige merkstrategie is essentieel om op te vallen en langdurig succes te behalen. Bij ons draait alles om het ontwikkelen van een onderscheidende strategie die uw merk versterkt en laat groeien.
Van Merkanalyse tot Sterke Merkstrategie
Een succesvolle merkstrategie begint met een grondige merkanalyse. Wij onderzoeken de unieke eigenschappen en toegevoegde waarde van uw product om deze te benadrukken in de markt. Uw unieke selling points (USP’s) worden helder geformuleerd en strategisch gecommuniceerd naar uw doelgroep. Zo zorgen we ervoor dat uw merk opvalt en impact maakt.
Van Kernwaarden naar Maatwerk Verpakkingsoplossingen
De kern van uw merk vormt het fundament voor groei. Vanuit deze basis ontwikkelen wij een strategie op maat, zowel voor A-merken als Private Label. Ons team identificeert kansen en creëert productinnovaties die uw merk onderscheiden van de concurrentie. Met een focus op maatwerk verpakkingsoplossingen ontwerpen we verpakkingen die functioneel én aantrekkelijk zijn, perfect afgestemd op de retail- en foodservice-sector.
Duurzame Verpakkingsontwerpen: Impactvol en Milieubewust
Duurzaamheid wordt steeds belangrijker in de verpakkingsindustrie. Wij bieden duurzame verpakkingsoplossingen die niet alleen bijdragen aan een beter milieu, maar ook uw merkidentiteit versterken. Onze verpakkingen zijn milieuvriendelijk, zonder concessies te doen aan uitstraling of functionaliteit. Zo voldoet uw merk aan de groeiende vraag naar duurzame producten.
Maatwerkoplossingen voor Uw Marktbehoeften
Geen merk of markt is hetzelfde. Daarom bieden wij oplossingen die specifiek zijn afgestemd op uw bedrijfsdoelen en marktsegment. Of het nu gaat om retail of foodservice, onze verpakkingen versterken niet alleen uw merkidentiteit, maar dragen ook bij aan betere commerciële resultaten.
Ontdek hoe wij uw merkstrategie kunnen optimaliseren. Neem vandaag nog contact met ons op en geef uw merk de voorsprong die het verdient!
De essentie van uw merk
De essentie van uw merk is het fundament van uw merkidentiteit en zorgt ervoor dat de route naar groei gevonden kan worden. Wilt u meer weten over onze aanpak en ervaringen met diverse merken? Neem dan contact met ons op.
Zoektocht naar nieuwe kansen
Vanuit de marktontwikkelingen zien wij kansen die wij ieder jaar samen met o.a. studenten van de HAN en HAS (Food & Design) zelfstandig ontwikkelen. We kijken hierbij naar
alle onderdelen die komen kijken bij productinnovaties.
MERKONTWIKKELING
Op basis van een uitgewerkte merkstrategie of op basis van een specifieke briefing van onze cliënten creëren wij naamstellingen en visuele merken. Wij ontwikkelen de merkidentiteit altijd vanuit de gedachte van de eindgebruiker.
Hierbij is het van belang wat het merk uitstraalt en communiceert. Het moet direct duidelijk zijn in welk segment het merk zich bevindt. Naamstelling en vormgeving vormen één geheel.
MERKONTWIKKELING, A-MERK EN PRIVATE LABEL, MERKIDENTITEIT VOOR RETAIL EN FOODSERVICE, CORPORATE IDENTITY, NAAMSTELLING, VISUEEL CONCEPT, STYLEGUIDE
Unieke uitstraling
Bij het ontwikkelen van een merkidentiteit gaan wij altijd gestructureerd te werk. Op basis van de briefing/debriefing ontwikkelen wij naamstellingen en verzorgen wij de vormgeving van het merk.
De zoektocht naar de juiste vormgeving, typografie en kleurstelling is een proces van vallen en opstaan. Vaak wordt intern vaak eerst heftig gediscussieerd en geoptimaliseerd, voordat wij de definitieve voorstellen tonen.
Wij presenteren altijd meerdere voorstellen in een conceptfase, waarbij een duidelijke creatieve verantwoording zal worden aangeleverd. Stepfive heeft hierin door de jaren heen een duidelijke visie en eigen werkwijze ontwikkeld.
VERPAKKINGSONTWERPPACKAGING DESIGN VAN A-MERK TOT PRIVATE LABEL
Een onderscheidend verpakkingsdesign is van levensbelang voor uw merk. De schapimpact, duidelijke communicatie op de verpakking, voldoende onderscheid tussen de diverse smaakvarianten, bereiken van de juiste doelgroep: het zijn slechts een aantal punten die allemaal samen komen op een verpakking. De juiste balans is van groot belang.
Wij zijn op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen op packaging gebied. Uw grafisch packaging design en structureel packaging design zijn bij ons in goede handen. Wij analyseren uw huidige verpakkingskeuze samen met u en ontwikkelen - als dat nodig is - nieuwe verpakkingsvormen. Ook helpen wij u bij de juiste keuze in materiaal en verwerking binnen uw machinepark.
VERPAKKINGONTWERP, STRUCTUREEL PACKAGING, GRAFISCH ONTWERP, SHELF READY PACKAGING, WEBSHOP PACKAGING
Structureel en grafisch verrassend!
Verpakkingsdesign zorgt in onze visie voor onderscheid, voorkeur, zichtbaarheid, aantrekkelijkheid en gebruiksgemak. Packaging design bepaalt voor een groot deel het succes van uw merk. Onze grootste uitdaging is om steeds weer met een unieke verpakkingsdesign te komen op basis van de USP’s van uw product. Hierin willen wij onze cliënten en onszelf steeds weer verrassen. Vernieuwing van packaging design is de laatste jaren steeds een belangrijker marketing tool gebleken. Samen met onze cliënten ontwikkelen wij een gedegen strategie rondom het verpakkingsdesign, waarin de cultuur van het merk en de unieke identiteit van de producten centraal staat.
BRAND ACTIVATION
Het doel van al onze brand activation-acties is gericht op het verhogen van de omzet en/of het genereren van naamsbekendheid binnen een korte tijd. Dit doen we door een uitgebreide analyse van uw markt, doelgroep en de gewenste resultaten. Van daaruit formuleren we de vertrekpunten voor de conceptfase en de te gebruiken media. Wij zorgen voor een creatieve en professionele oplossing met als resultaat meer omzet voor onze klanten. Wij bedenken concepten, actiemechanismen én zorgen voor de uitvoering. Actiemarketing is zeer effectief wanneer er direct resultaat behaald moet worden.
Ons doel is het bereiken van de juiste doelgroep, zichtbaarheid van uw merk en meetbare resultaat. De media die wij inzetten zijn per project verschillend. Het resultaat is immers het enige dat telt. De nieuwste trends volgen wij op de voet en kunnen wij, dankzij ons brede netwerk, wanneer gewenst inzetten voor uw merk/product. U kunt hierbij zelfs denken aan de nieuwste mediamiddelen, zoals virtual reality, augmented reality, etc.
BRAND ACTIVATION, RETAIL & FOODSERVICE, ACTIEMARKETING, DIGITAAL MAGAZINE, INSTORE MARKETING, SOCIALMEDIA CONTENT, WEBDESIGN, SEO, SOCIALMEDIA STRATEGIE, E-MAIL MARKETING, VIDEO, GUERILLA MARKETING, ONLINEMARKETING, SAMPLETEAMS, VIRTUAL REALITY, AUGMENTED REALITY
Doelgericht benaderen!
Hoe bereik je de gewenste doelgroep, wat is de juiste mix van middelen? Gaan we ons richten op één communicatiekanaal of moeten we breder gaan? Hoe besteden we uw mediabudget het meest efficiënt? Dit zijn vragen die wij regelmatig van onze cliënten krijgen. Wij helpen de juiste keuzes te maken. Samen kijken we naar de mogelijkheden en bepalen op basis daarvan een gepaste strategie, met duidelijk gefaseerde doelstellingen. Wanneer nodig sturen we tussentijds bij, zodat we onze doelstelling behalen binnen de gestelde budgetten.