MERKANALYSE

Hoe staat uw merk ervoor? Is uw merk nog up-to-date? Klopt uw huidige productenportfolio nog wel met de essentie van uw merk en hoe ziet uw doelgroep dat?

Deze en nog vele andere vragen stellen wij niet alleen u, maar zeker ook onszelf bij de analyse van uw merk. Samen proberen wij tot de essentie van uw merk te komen om vervolgens te analyseren of de huidige situatie nog klopt met uw ambities voor de toekomst. Vanuit deze analyse formuleren wij een route voor uw merk in de toekomst.

 

MERKANALYSE, SWOT ANALYSE, CONSUMENTENONDERZOEK, ESSENTIE BEPALING, USP, ROUTE

strategie-block2imgmain

Private label het nieuwe A-merk?

Het zijn spannende tijden in het retailschap. De huidige private labels zijn geduchte concurrentie voor de gevestigde orde van A-merken. Het onderscheidend vermogen van A-merken en de merkentrouw van de consumenten verminderen. Voor A-merken betekent dit dat ze zich nog innovatiever moeten profileren en zich meer moeten onderscheiden door de kwaliteit van hun producten. Private labels hebben het voordeel dat ze snel kunnen anticiperen op ontwikkelingen in de markt en direct hun producten met een breed assortiment op de juiste posities kunnen plaatsen, met een bijna vergelijkbaar product.

STRATEGIE

Om de juiste strategie voor uw merk te bepalen, zal een van de meest essentiële vragen blijven of er behoefte aan uw merk is en welke behoefte uw merk precies vervult. Na het bepalen van deze basiswaarde is het van belang om de juiste formulering te kiezen om deze waarde te communiceren. Van hieruit kunnen we kiezen voor een communicatiestrategie op lange termijn met eventueel een tijdelijke boost in het begin. Hierbij maken wij een voorstel voor de juiste communicatiemiddelen. Tevens kijken we of de merkuitstraling nog wel bij uw merk en/of doelgroep past en zullen we, na een analyse, hierin een advies geven. Al deze punten zijn van belang om met de juiste communicatie en de juiste uitstraling uw doelgroep te bereiken.

 

STRATEGIE, ROUTEBEPALING, LANGETERMIJN PLANNING, MIDDELEN KIEZEN, MERKBOUWEN, UNIEK IN DE MARKT

 

MERKANALYSE

Gooi dat harnas af...

Uw merk moet constant meebewegen met ontwikkelingen in de markt. Tien jaar geleden kon een merk met één specifieke uitstraling en één boodschap meerdere jaren vooruit, maar tegenwoordig wordt er van één merk verwacht dat er regelmatig vernieuwd wordt. De consument wil verrast worden. Wij zijn dagelijks bezig met FMCG (Fast Moving Consumer Goods) en weten wat er op de markt speelt. Daarom kunnen wij u van dienst zijn met het ontwikkelen van de juiste strategie en bij het ontwikkelen van nieuwe concepten, identiteit en communicatie.

INNOVATIE

Door onze jarenlange ervaring met diverse producenten van levensmiddelen weten wij dat er veel behoefte is aan creatieve ondersteuning als het gaat om nieuwe foodconcepten. Veel van onze klanten helpen wij dan ook met het ontwikkelen en bedenken van nieuwe concepten. Hierbij kijken wij naar ontwikkelingen in de markt (zakelijk en sociaal) en ontwikkelen wij het gehele spectrum van receptuur tot merk (verpakking en communicatie). Zo blijven wij scherp en creëren we samen kansen voor een betere toekomst.

 

INNOVATIE, ZOEKEN NAAR NIEUWE MARKTEN, REAGEREN OP VERANDERINGEN, BEHOEFTE INVULLEN, VERRASSEN EN VERNIEUWEN

 

MERKANALYSE

Lange termijn visie is van alle tijden

Door nu al bezig te zijn met productvernieuwing heeft u een voorsprong op uw concurrenten. Stepfive ontwikkelt ieder jaar meerdere productinnovaties in samenwerking met studenten van de HAS (Food & Design). Het gaat hierbij om het zoeken naar kansen in de markt, conceptontwikkeling, ontwikkelen van recepturen, branding en activatie. Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.

MERKIDENTITEIT

Niet alleen de visuele merkidentiteit is van belang voor uw merk. Merken bouwen gaat verder dan dat. Uw product moet altijd van de beste kwaliteit zijn. De manier waarop u zich profileert in de markt, van uw bedrijfspresentatie tot aan het opnemen van de telefoon; het draagt allemaal bij aan uw merkidentiteit. Belangrijk is dus om eerst via een merkanalyse te bepalen waar u op dit moment staat en wat er geoptimaliseerd moet worden.
MERKIDENTITEIT, VISIE UITDRAGEN, DNA LATEN ZIEN, EIGENZINNIG, HERKENBAAR

MERKANALYSE

De kracht van herkenning

Consistent doorzetten van uw merk is van groot belang. Wij bewaken uw merkidentiteit en ontwikkelen daarvoor o.a. ook een brandmanual. In dit handboek is de (visuele) identiteit van uw merk beschreven. Zo wordt uw identiteit ook op de lange termijn steeds via dezelfde pijlers opgebouwd en getoond. Herkenning is hierin het sleutelwoord. Iedere uiting zal op eenzelfde manier gevisualiseerd moeten zijn. Dit zorgt voor een herkenbaar en betrouwbaar beeld in de markt.

MERKACTIVATIE

De juiste creativiteit en de juiste communicatie in de uitingen die we ontwikkelen zijn bepalend voor het succes van een actiecampagne. Hierbij is het inzetten van de juiste mediakanalen om uiteindelijk bij de beoogde doelgroep te komen essentieel. Met de huidige versnippering van mediakanalen zijn duidelijke keuzes nodig. Welk media gebruikt een specifieke doelgroep het meest?  Samen met onze specialisten bepalen wij de juiste mix van media en middelen.
MERKACTIVATIE, NIET MEELOPEN, GERICHTE KEUZES, DE JUISTE MIX VOOR HET BESTE RESULTAAT, CREËER FANS, VERTEL HET VERHAAL

MERKANALYSE

Boost het resultaat

Door middel van gerichte actie(s) genereren wij dagelijks extra aandacht voor het merk van onze cliënten. De insteek van de campagne verschilt per product, maar ook per doelgroep monitoren wij steeds wat de beste insteek is voor een specifieke vraagstelling. Het resultaat is altijd meetbaar en stuwt uw merk tot ongekende hoogte.