MERKENSTRATEGIE MERKENSTRATEGIE

Om de juiste route voor uw merk te bepalen, maken we gebruik van meerdere disciplines. Hierbij is de toegevoegde waarde van uw product in de markt van belang. Deze waarde en het onderscheidend vermogen van uw product zullen duidelijk gecommuniceerd moeten worden.

Dit bereiken we door samen terug te gaan tot de essentie van uw product/merk. Vanuit daar kunnen wij samen de juiste weg naar succes van uw A-merk of Private Label vinden.

 

MERKENSTRATEGIE, BRANDSTRATEGIE, MERKANALYSE, BRANDCLICK, USP, OPPORTUNITIES, PRODUCT INNOVATIES

 

De essentie van uw merk

De essentie van uw merk is het fundament van uw merkidentiteit en zorgt ervoor dat de route naar groei gevonden kan worden. Wilt u meer weten over onze aanpak en ervaringen met diverse merken? Neem dan contact met ons op.

Zoektocht naar nieuwe kansen

Vanuit de marktontwikkelingen zien wij kansen die wij ieder jaar samen met o.a. studenten van de HAN en HAS (Food & Design) zelfstandig ontwikkelen. We kijken hierbij naar
alle onderdelen die komen kijken bij productinnovaties.




MERKENSTRATEGIE
MERKENSTRATEGIE
MERKENSTRATEGIE

MERKENSTRATEGIEMERKONTWIKKELING

Op basis van een uitgewerkte merkstrategie of op basis van een specifieke briefing van onze cliënten creëren wij naamstellingen en visuele merken. Wij ontwikkelen de merkidentiteit altijd vanuit de gedachte van de eindgebruiker.
Hierbij is het van belang wat het merk uitstraalt en communiceert. Het moet direct duidelijk zijn in welk segment het merk zich bevindt. Naamstelling en vormgeving vormen één geheel.

 

MERKONTWIKKELING, A-MERK EN PRIVATE LABEL, MERKIDENTITEIT VOOR RETAIL EN FOODSERVICE, CORPORATE IDENTITY, NAAMSTELLING, VISUEEL CONCEPT, STYLEGUIDE

Unieke uitstraling

Bij het ontwikkelen van een merkidentiteit gaan wij altijd gestructureerd te werk. Op basis van de briefing/debriefing ontwikkelen wij naamstellingen en verzorgen wij de vormgeving van het merk.
De zoektocht naar de juiste vormgeving, typografie en kleurstelling is een proces van vallen en opstaan. Vaak wordt intern vaak eerst heftig gediscussieerd en geoptimaliseerd, voordat wij de definitieve voorstellen tonen.
Wij presenteren altijd meerdere voorstellen in een conceptfase, waarbij een duidelijke creatieve verantwoording zal worden aangeleverd. Stepfive heeft hierin door de jaren heen een duidelijke visie en eigen werkwijze ontwikkeld.

MERKENSTRATEGIE VERPAKKINGSONTWERPPACKAGING DESIGN VAN A-MERK TOT PRIVATE LABEL

Een onderscheidend verpakkingsdesign is van levensbelang voor uw merk. De schapimpact, duidelijke communicatie op de verpakking, voldoende onderscheid tussen de diverse smaakvarianten, bereiken van de juiste doelgroep: het zijn slechts een aantal punten die allemaal samen komen op een verpakking. De juiste balans is van groot belang.

Wij zijn op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen op packaging gebied. Uw grafisch packaging design en structureel packaging design zijn bij ons in goede handen. Wij analyseren uw huidige verpakkingskeuze samen met u en ontwikkelen - als dat nodig is - nieuwe verpakkingsvormen. Ook helpen wij u bij de juiste keuze in materiaal en verwerking binnen uw machinepark.

 

VERPAKKINGONTWERP, STRUCTUREEL PACKAGING, GRAFISCH ONTWERP, SHELF READY PACKAGING, WEBSHOP PACKAGING

Structureel en grafisch verrassend!

Verpakkingsdesign zorgt in onze visie voor onderscheid, voorkeur, zichtbaarheid, aantrekkelijkheid en gebruiksgemak. Packaging design bepaalt voor een groot deel het succes van uw merk. Onze grootste uitdaging is om steeds weer met een unieke verpakkingsdesign te komen op basis van de USP’s van uw product. Hierin willen wij onze cliënten en onszelf steeds weer verrassen. Vernieuwing van packaging design is de laatste jaren steeds een belangrijker marketing tool gebleken. Samen met onze cliënten ontwikkelen wij een gedegen strategie rondom het verpakkingsdesign, waarin de cultuur van het merk en de unieke identiteit van de producten centraal staat.

MERKENSTRATEGIEBRAND ACTIVATION

Het doel van al onze brand activation-acties is gericht op het verhogen van de omzet en/of het genereren van naamsbekendheid binnen een korte tijd. Dit doen we door een uitgebreide analyse van uw markt, doelgroep en de gewenste resultaten. Van daaruit formuleren we de vertrekpunten voor de conceptfase en de te gebruiken media. Wij zorgen voor een creatieve en professionele oplossing met als resultaat meer omzet voor onze klanten. Wij bedenken concepten, actiemechanismen én zorgen voor de uitvoering. Actiemarketing is zeer effectief wanneer er direct resultaat behaald moet worden.

Ons doel is het bereiken van de juiste doelgroep, zichtbaarheid van uw merk en meetbare resultaat. De media die wij inzetten zijn per project verschillend. Het resultaat is immers het enige dat telt. De nieuwste trends volgen wij op de voet en kunnen wij, dankzij ons brede netwerk, wanneer gewenst inzetten voor uw merk/product. U kunt hierbij zelfs denken aan de nieuwste mediamiddelen, zoals virtual reality, augmented reality, etc.

 
BRAND ACTIVATION, RETAIL & FOODSERVICE, ACTIEMARKETING, DIGITAAL MAGAZINE, INSTORE MARKETING, SOCIALMEDIA CONTENT, WEBDESIGN, SEO, SOCIALMEDIA STRATEGIE, E-MAIL MARKETING, VIDEO, GUERILLA MARKETING, ONLINEMARKETING, SAMPLETEAMS, VIRTUAL REALITY, AUGMENTED REALITY

Doelgericht benaderen!

Hoe bereik je de gewenste doelgroep, wat is de juiste mix van middelen? Gaan we ons richten op één communicatiekanaal of moeten we breder gaan? Hoe besteden we uw mediabudget het meest efficiënt? Dit zijn vragen die wij regelmatig van onze cliënten krijgen. Wij helpen de juiste keuzes te maken. Samen kijken we naar de mogelijkheden en bepalen op basis daarvan een gepaste strategie, met duidelijk gefaseerde doelstellingen. Wanneer nodig sturen we tussentijds bij, zodat we onze doelstelling behalen binnen de gestelde budgetten.